27 Ιουνίου, 2017

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ & ΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  19 MΑΪΟΥ: Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, γεμάτοι ενθουσιασμό  συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του επιβατικού σταθμού του λιμένα Ηρακλείου προκειμένου να επιβιβαστούμε σε πλοίο των Μινωικών γραμμών με προορισμό τον Πειραιά. Το ταξίδι μας ήταν πολύ ωραίο και τα παιδιά ενθουσιασμένα έδειξαν το κέφι τους και τις χορευτικές τους ικανότητες στην ντίσκο του πλοίου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΜΑΪΟΥ:  Η πρώτη ημέρα της εκδρομής, που πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, αφορούσε επίσκεψη στην Αργολίδα.   Πρώτη μας  στάση ήταν στον Ισθμό της Κορίνθου, που ενώνει το Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, η διάνοιξη του οποίου, πραγματοποιήθηκε  ανάμεσα στα έτη 1880-1893. Μετά από ξεκούραση λίγης ώρας, κατευθυνθήκαμε στα Ίσθμια, στην άκρη της διώρυγας, όπου είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τη γέφυρα που βρίσκεται στο σημείο αυτό να βυθίζεται για να επιτρέπει τη διέλευση των πλοίων. Το θέαμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό.
Ακολούθησε η επίσκεψη στην Επίδαυρο, όπου είδαμε το θαυμάσια διατηρημένο Θέατρο, με χωρητικότητα 13.000 θεατών. Διαπιστώσαμε τη θαυμάσια ακουστική του χώρου που το κάνει μοναδικό και ξεχωριστό σ’ όλο τον κόσμο. Πόσα θα θέλαμε να είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε μια παράσταση αρχαίου θεάτρου στο χώρο αυτό!
 Επόμενος σταθμός μας οι Μυκήνες, ο χώρος που υπήρξε επίκεντρο του Μυκηναϊκού πολιτισμού, το βασίλειο του Αγαμέμνονα. Επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο, το μουσείο και τον θολωτό τάφο του Ατρέα. Θαυμάσαμε τα κυκλώπεια τείχη και την επιβλητική πύλη των λεόντων.
Μετά από μια σύντομη στάση για φαγητό, συνεχίσαμε για την πρώτη πρωτεύουσα της νεότερης Ελλάδας το πανέμορφο Ναύπλιο.  Επισκεφθήκαμε το Παλαμήδι, που είναι το   μεγαλύτερο και καλύτερα διατηρημένο φρουριακό συγκρότημα της Ενετικής Εποχής στην Ελλάδα και χαραγμένη στη μνήμη μας έμεινε ο χώρος που φυλακίστηκε ο αρχιστράτηγος της Ελληνικής επανάστασης του 1821, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.  Η γνωριμία μας με το κέντρο του Ναυπλίου έγινε το βράδυ. Περιηγηθήκαμε στα γραφικά δρομάκια του,  είδαμε την πρώτη βουλή της ελεύθερης Ελλάδας, το σημείο όπου δολοφονήθηκε  ο Ι. Καποδίστριας, το Μπούρτζι. Αξέχαστη μας έμεινε πραγματικά η υπέροχη αυτή ιστορική πόλη. Το βραδάκι διανυκτερεύσαμε στο Τολό.

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΜΑΪΟΥ: Νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε με για την Αθήνα. Η πρώτη μας επίσκεψη ήταν στο  βράχο της Ακροπόλεως, όπου είδαμε τον  μοναδικό και επιβλητικό Παρθενώνα,  έργο του Ικτίνου και Καλλικράτη  447 π. Χ, τον οποίο οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν χτίσει προς τιμήν της προστάτιδας τους θεάς Αθηνάς και ο οποίος αποτελεί σύμβολο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. το Ερεχθείο με τις Καρυάτιδες, τα Προπύλαια, το ναό της Αππτέρου Νίκης κ.ά.  Θαυμάσαμε, επίσης, το θέατρο του Ηρώδη του Αττικού,  την Πνύκα, το μνημείο του Φιλοπάππου, το Λυκαβηττό κλπ.
 Ακολούθησε η  επίσκεψη μας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης. Η ξεναγός μας περίμενε στην είσοδο για να ξεκινήσει η επίσκεψή μας στο πολύ σημαντικό και σύγχρονο μουσείο,  ένα από τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε εκθέματα στον κόσμο. Περιλαμβάνει πλήθος εκθεμάτων που βρέθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, αγάλματα, αετώματα, είδη καθημερινής χρήσης και λατρείας. Αναμφισβήτητα όμως, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του Μουσείου αποτελούν οι Καρυάτιδες, τοποθετημένες σε περίοπτη θέση, δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα  να θαυμάσει την τελειότητα της τέχνης του 5ου π.Χ. αιώνα.
Στο ανώτατο επίπεδο του μουσείου βρίσκεται η αίθουσα με την αναπαράσταση της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Οι διαφανείς υαλοπίνακες επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή με το αρχιτεκτονικό μνημείο από το οποίο προέρχονται, ενώ η αισθητή απουσία πολλών μαρμάρων τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, πληγώνει τόσο το μνημείο όσο και τον επισκέπτη.
Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη είχαμε λίγο χρόνο για ένα σύντομο γεύμα στα γύρω μαγαζιά και αναχωρήσαμε για το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα. Αρχικά είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα εντυπωσιακό θέαμα με τα δελφίνια που φιλοξενούνται στο χώρο του πάρκου και στη συνέχεια να δούμε από κοντά ένα πλήθος ζώων που φιλοξενούνται στο χώρο αυτό, θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, συνολικά 400 διαφορετικά είδη, τα οποία προέρχονται από όλες τις ηπείρους και όλα τα μέρη του πλανήτη. Ξεκουραστήκαμε, δροσιστήκαμε απολαύσαμε το υπέροχο πάρκο και γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες επιστρέψαμε στην Αθήνα.
 Τακτοποιηθήκαμε  στο ξενοδοχείο και ετοιμαστήκαμε για τη βραδινή μας έξοδο στο κέντρο «Διόσκουροι» στο Μοναστηράκι, την οποία απολαύσαμε και χαρήκαμε ιδιαίτερα με πολύ χορό, κέφι και τραγούδι, που έδωσαν μια ευχάριστη νότα στην εκδρομή μας.

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΜΑΪΟΥ: Μετά το πρωινό επισκεφθήκαμε το Προεδρικό Μέγαρο, στους χώρους του οποίου ξεναγηθήκαμε  με το βοήθεια της κ. Μπουρίτσα.  Το πραγματικά εντυπωσιακό κτίριο χτίστηκε από τον περίφημο αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλερ αρχικά ως ανάκτορο  του διαδόχου Κωνσταντίνου, γιου του Βασιλιά Γεωργίου Α΄. Από το 1924 ως το 1935 χρησιμοποιήθηκε ως Προεδρικό Μέγαρο, ενώ από το 1974 με τη μεταπολίτευση, το κτίριο χρησιμοποιείται ως έδρα της Προεδρίας της Δημοκρατίας και κατοικία του εκάστοτε Προέδρου.
Μεταξύ άλλων, είδαμε το Γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας, το χώρο που υποδέχεται τους επίσημους και τους αρχηγούς ξένων χωρών, το χώρο συνεδριάσεων με τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, την αίθουσα του χορού που γίνεται η ορκωμοσία των εκάστοτε κυβερνήσεων, το χώρο που παρατίθενται  τα επίσημα δείπνα.
Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να δούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να του προσφέρουμε οι ίδιοι το καλάθι με τα κρητικά προϊόντα που του κρατούσαμε καθώς έλειπε σε επίσημη επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη. Μας υποσχέθηκαν, ωστόσο, ότι θα του το παρέδιδαν με την επιστροφή του..
Αμέσως μετά επισκεφθήκαμε την Προεδρική φρουρά. Εκεί είχαμε μια αναλυτική παρουσίαση από την κ. Ψυχογιού,  η οποία μας τόνισε ιδιαίτερα, ότι το σώμα των Ευζώνων ιδρύθηκε για να προασπίζεται τη δημοκρατία. Μας παρουσίασε τη χειμερινή και καλοκαιρινή στολή των Ευζώνων και διαπιστώσαμε τη χρονοβόρα διαδικασία κατασκευής μιας παραδοσιακής φορεσιάς και την έλλειψη τεχνιτών που να ασχολούνται μ’ αυτές. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το τσαρουχοποιείο όπου φτιάχνονται τα τσαρούχια και το ραφείο όπου φτιάχνονταν οι φουστανέλες. Τέλος είχαμε την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε όλοι μαζί με εύζωνες.
Στη συνέχεια δόθηκε ελεύθερος χρόνος για να αξιοποιηθεί από τον καθένα όπως επιθυμούσε.
Στις 3.30 συγκεντρωθήκαμε έξω από τη Βουλή. Η επίσκεψη αυτή αφορούσε  μόνο τους μαθητές. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συναντήσαμε τον υπεύθυνο της επίσκεψης μας στο χώρο. Αρχικά οδηγηθήκαμε σε μια αίθουσα όπου μια υπάλληλος της Βουλής μίλησε στους μαθητές τόσο για την ιστορία του κτιρίου που φιλοξενεί το Εθνικό Κοινοβούλιο όσο και για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
 Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον πρώτο όροφο και οδηγηθήκαμε στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος όπου κάθε χρόνο φιλοξενούνται οι περιοδικές εκθέσεις της Βουλής. Η φετινή έκθεση είχε θέμα τον Καποδίστρια, τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας. Υπήρχαν προσωπικά αντικείμενα, εικόνες, αρχεία, βιβλία και αναφορές στη ζωή και το έργο του.
Στη συνέχεια κατεβήκαμε και πάλι στο ισόγειο και επισκεφθήκαμε την αίθουσα των συνεδριάσεων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καθίσουν σε κάποια από τα έδρανα των βουλευτών, ενώ ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της συγκεκριμένης αίθουσας, τον τρόπο των συνεδριάσεων και της ψηφοφορίας, ενώ τους έδειξαν επίσης, πού κάθονται οι βουλευτές,   τα μέλη της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Βουλής. Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες, ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και   αναχωρήσαμε από το χώρο.

Το λεωφορείο μας παρέλαβε μπροστά από το άγαλμα του άγνωστου στρατιώτη όπου δυστυχώς δεν προλάβαμε να δούμε την αλλαγή της φρουράς, για να μας οδηγήσει  στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος  Σταύρος Νιάρχος, τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μας.   Το ΚΠΙΣΝ, σχεδιασμένο από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Renzo Piano Building Workshop, περιλαμβάνει τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος. Το τεράστιο αυτό έργο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό πρόσφατα,  στις 23 Φεβρουαρίου 2017.  Μας δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφθούμε τη βιβλιοθήκη, το τεράστιο πάρκο, με τους χώρους αναψυχής αλλά και να ανεβούμε ψηλά στο «Φάρο» για να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα. Είχαμε την ευκαιρία, επίσης, να δούμε μια έκθεση με τα έργα του διάσημου αρχιτέκτονα.
Κατόπιν μεταφερθήκαμε   στο λιμάνι, καθώς είχε έρθει η ώρα να επιβιβαστούμε και πάλι στο πλοίο των Μινωικών γραμμών για το ταξίδι της επιστροφής.
ΤΡΙΤΗ 22 ΜΑΪΟΥ: Η άφιξή μας στο λιμάνι του Ηρακλείου σήμανε και το τέλος της εκδρομής μας.

Ευχαριστήριο

Ως Διευθύντρια του Σχολείου θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εκπαιδευτικούς του Σχολείου Καφετζάκη Μπέττυ, Μακρογιαννάκη Ελένη και Κουνδουράκη Αναστασία που συμμετείχαν στην εκδρομή και συνέβαλαν στην καλή οργάνωση και την επιτυχία της.
Να ευχαριστήσω επίσης, τους εκπαιδευτικούς αλλά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις προσπάθειες που κατέβαλαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το εισιτήριο των παιδιών .
Τέλος, να ευχαριστήσω γονείς και μαθητές, για τη συμβολή τους στην ομαλή και χωρίς απρόοπτα υλοποίηση της εκδρομής, μιας εκδρομής που όλοι οι μαθητές περίμεναν με ανυπομονησία από την αρχή του σχολικού έτους.

Εύχομαι στα παιδιά καλή πρόοδο, να επιτύχουν όλους τους στόχους τους, να φτάσουν ψηλά και να απολαύσουν και στο μέλλον πολλές μαθητικές  εκδρομές που θα τους μείνουν αξέχαστες.