13 Ιουνίου, 2014

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
& ΤΗ ΒΟΥΛΗ

Μετά από μια μεγάλη προσπάθεια που καταβλήθηκε κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς για να καλύψουμε ένα μέρος από το κόστος της, κατορθώσαμε να υλοποιήσουμε την πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιεί το σχολείο μας στην Αθήνα με κύριο προορισμό την επίσκεψη μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Σάββατο 31 Μαΐου 2014
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, γεμάτοι ενθουσιασμό  συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του επιβατικού σταθμού του λιμένα Ηρακλείου προκειμένου να επιβιβαστούμε σε πλοίο των Μινωικών γραμμών με προορισμό τον Πειραιά.
Κυριακή 1 Ιουνίου 2014
Το  πρωί επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και η εκδρομή μας ξεκίνησε με πρώτο προορισμό το
Μαραθώνα για να δούμε το τεχνητό φράγμα και τη λίμνη που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους υγρότοπους της Αττικής εξαιτίας της πληθώρας των ειδών που φιλοξενεί. Η λίμνη δημιουργήθηκε το 1931 μετά την ανύψωση του φράγματος και έως το 1959 αποτελούσε τη βασική πηγή υδροδότησης της Αθήνας.
Στον όμορφο αυτό φυσικό χώρο,  καθίσαμε λίγη ώρα για ένα πρωινό καφέ για τους μεγάλους και πρωινό για τους μικρούς. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το χώρο που έγινε η μάχη του Μαραθώνα και τον τύμβο που στήθηκε προς τιμή των πεσόντων. Φεύγοντας από το Μαραθώνα είδαμε και το σημείο εκκίνησης του Μαραθώνιου δρόμου.
Επόμενος προορισμός μας το Αττικό Πάρκο στην περιοχή των Σπάτων. Αρχικά είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα εντυπωσιακό θέαμα με τα δελφίνια που φιλοξενούνται στο χώρο του πάρκου και στη συνέχεια να δούμε από κοντά ένα πλήθος ζώων που φιλοξενούνται στο χώρο αυτό, θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, συνολικά 400 διαφορετικά είδη, τα οποία προέρχονται από όλες τις ηπείρους και όλα τα μέρη του πλανήτη. Είναι αξιοθαύμαστο πραγματικά και εκπληκτικό να έχεις την ευκαιρία να δεις όλα αυτά τα εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους ζώα συγκεντρωμένα σε ένα χώρο.
 Γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες συνεχίσαμε την εκδρομή μας. Μετά από μια σύντομη στάση στο Λαύριο για φαγητό, κατευθυνθήκαμε στο Σούνιο, το ακρωτήριο που βρίσκεται
στο νοτιότερο άκρο του νομού Αττικής. Εκεί βρίσκονται τα ερείπια ενός σημαντικού ναού της αρχαιότητας αφιερωμένος στο θεό της θάλασσας τον Ποσειδώνα. Ο ναός είναι χτισμένος στο ψηλότερο σημείο του ακρωτηρίου και από εκεί ψηλά ανοίγεται μπροστά σου όλο το Αιγαίο Πέλαγος, φέρνοντας σου στο νου το γνωστό μύθο του Αιγέα από τον οποίο πήρε το όνομά του. Το θέαμα από το σημείο εκείνο ήταν πραγματικά μαγευτικό.
Μετά από μια σύντομη ξενάγηση, έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής προς την Αθήνα καθώς η σύντομη εκδρομή μας δε μας άφηνε πολλά περιθώρια χαλάρωσης. Έτσι, αναχωρήσαμε παραλιακά αυτή τη φορά, περνώντας από φημισμένα θέρετρα της Αττικής και με πολύ άγχος λόγω της κίνησης που συναντήσαμε στο δρόμο. Φτάσαμε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο γνωστό σε όλους Πλανητάριο προκειμένου να παρακολουθήσουμε στη θόλο, το ημισφαιρικό θέατρο εικονικής πραγματικότητας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕΒΕΡΕΣΤ». Καθισμένοι στην αίθουσα προβολής παρακολουθήσαμε  συγκλονιστικές σκηνές από το παγωμένο και εντυπωσιακό βουνό καθώς και  τη δραματική αλλά και αληθινή ιστορία κατάκτησης της υψηλότερης κορυφής, της «στέγης του κόσμου», σε ύψος 8.848 μ.
Εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, αναχωρήσαμε για το ξενοδοχείο. Είχε έρθει η ώρα να ξεκουραστούμε, να χαλαρώσουμε και να περάσουμε ένα ευχάριστο και ήρεμο βράδυ.
Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014
Μετά από ένα πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο, αναχωρήσαμε με προορισμό το Μουσείο της Ακρόπολης. Η ξεναγός μας περίμενε στην είσοδο για να ξεκινήσει η επίσκεψή μας στο πολύ σημαντικό και σύγχρονο μουσείο,  ένα από τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε εκθέματα στον κόσμο. Περιλαμβάνει πλήθος εκθεμάτων που βρέθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, αγάλματα, αετώματα, είδη καθημερινής χρήσης και λατρείας. Αναμφισβήτητα όμως, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του Μουσείου αποτελούν οι Καρυάτιδες, τοποθετημένες σε περίοπτη θέση, δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα  να θαυμάσει την τελειότητα της τέχνης του 5ου π.Χ. αιώνα.
Στο ανώτατο επίπεδο του μουσείου βρίσκεται η αίθουσα με την αναπαράσταση της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Οι διαφανείς υαλοπίνακες επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή με το αρχιτεκτονικό μνημείο από το οποίο προέρχονται, ενώ η αισθητή απουσία πολλών μαρμάρων τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, πληγώνει τόσο το μνημείο όσο και τον επισκέπτη.
 Συνεχίζοντας την ξενάγησή μας, ανεβήκαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το θέατρο του Διονύσου, το θέατρο Ηρώδη του Αττικού, τα Προπύλαια, το ναό της Απτέρου Νίκης, το Ερέχθειο και φυσικά το μοναδικό και επιβλητικό ναό του Παρθενώνα, τον οποίο οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν χτίσει προς τιμήν της προστάτιδας τους θεάς Αθηνάς και ο οποίος αποτελεί σύμβολο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Ένα έργο μοναδικής τέχνης και τελειότητας που ατενίζει από ψηλά όλη τη σύγχρονη Αθήνα.
Κατεβαίνοντας από τον ιερό βράχο, περάσαμε μέσα από την αρχαία αγορά και καταλήξαμε στο Μοναστηράκι. Εκεί δόθηκε ελεύθερος χρόνος σε όλους ώστε ο καθένας να τον αξιοποιήσει όπως επιθυμεί.
 Το επόμενο ραντεβού μας ήταν στην είσοδο της Βουλής, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές συναντήσαμε την υπεύθυνη της επίσκεψης μας στο χώρο. Αρχικά οδηγηθήκαμε σε μια
αίθουσα όπου μια υπάλληλος της Βουλής μίλησε στους μαθητές τόσο για την ιστορία του κτιρίου που φιλοξενεί το Εθνικό Κοινοβούλιο όσο και για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Ακολούθησε ένα παιχνίδι με ερωτήσεις και απαντήσεις για να διαπιστωθεί πόσα γνωρίζουν οι μαθητές για τα παραπάνω θέματα.
 Μετά το τέλος του παιχνιδιού οδηγηθήκαμε στην αίθουσα των συνεδριάσεων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καθίσουν σε κάποια από τα έδρανα των βουλευτών, ενώ τους ενημέρωσαν για το πού κάθονται οι βουλευτές (ανάλογα με το κόμμα στο οποίο ανήκουν), τα μέλη της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Βουλής. Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες αναχωρήσαμε από το χώρο.
Ήταν ακριβώς η ώρα όπου μπροστά από το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη γινόταν η εντυπωσιακή διαδικασία αλλαγής της φρουράς. Οι εύζωνοι με τις παραδοσιακές στολές και τον επιβλητικό βηματισμό  που μαγνητίζει τα βλέμματα πλήθος κόσμου και φυσικά και τα δικά μας.
Και τώρα είχε έρθει η ώρα που όλοι οι μαθητές περίμεναν με πολύ ανυπομονησία: η επίσκεψη στο μεγάλο πάρκο παιχνιδιών Allou Fan Park. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν, να διασκεδάσουν και να χαλαρώσουν με ένα τρόπο που μόνο τα παιδιά ξέρουν. Και μερικοί μεγάλοι φυσικά…
Μετά από δυο ευχάριστες ώρες χαλάρωσης είχε έρθει η ώρα να επιβιβαστούμε και πάλι στο πλοίο των Μινωικών γραμμών για το ταξίδι της επιστροφής.
Τρίτη 3 Ιουνίου 2014
Η άφιξή μας στο λιμάνι του Ηρακλείου σήμανε και το τέλος της εκδρομής μας.
Ευχαριστήριο
Ως Διευθύντρια του Σχολείου θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου Μακρογιαννάκη Ελένη, Χουλάκη Μαρία και Χναράκη Μαρία που συμμετείχαν στην εκδρομή και συνέβαλαν στην καλή οργάνωση και την επιτυχία της. Να ευχαριστήσω επίσης τους εκπαιδευτικούς Μακρογιαννάκη Ελένη, Χουλάκη Μαρία, Βολανάκη Γιάννη και τη Μπριτζολάκη Θεανώ (ΕΒΠ) για τις προσπάθειες που κατέβαλαν προκειμένου να καταστεί δυνατή η υλοποίηση της εκδρομής.
Επίσης, όλοι  οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε στην εκδρομή θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους μαθητές του σχολείου μας για την άψογη συμπεριφορά τους σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής και τους γονείς που συμμετείχαν  για τη συνέπειά και την καλή τους διάθεση γεγονός που συνέβαλε στην επιτυχία της εκδρομής.
Ευχόμαστε σε όλους να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε πολλές παρόμοιες αποδράσεις και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην εκδρομή