23 Ιουνίου, 2016

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ & ΤΗ ΒΟΥΛΗ

Πέμπτη 26 Μαΐου 2016
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, γεμάτοι ενθουσιασμό  συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του επιβατικού σταθμού του λιμένα Ηρακλείου προκειμένου να επιβιβαστούμε σε πλοίο των Μινωικών γραμμών με προορισμό τον Πειραιά. Το ταξίδι μας ήταν πολύ ωραίο και τα παιδιά ενθουσιασμένα έδειξαν το κέφι τους και τις χορευτικές τους ικανότητες στην ντίσκο του πλοίου.

Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

http://i1.trekearth.com/photos/59725/marathon_dam.jpgΤο  πρωί επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και η εκδρομή μας ξεκίνησε με πρώτο προορισμό το Μαραθώνα για να δούμε το τεχνητό φράγμα και τη λίμνη που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους υγρότοπους της Αττικής εξαιτίας της πληθώρας των ειδών που φιλοξενεί. Η λίμνη δημιουργήθηκε το 1931 μετά την ανύψωση του φράγματος και έως το 1959 αποτελούσε τη βασική πηγή υδροδότησης της Αθήνας.
Στον όμορφο αυτό φυσικό χώρο,  καθίσαμε λίγη ώρα για ένα πρωινό καφέ για τους μεγάλους και πρωινό για τους μικρούς.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το χώρο που έγινε η μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ.  και είδαμε από μακριά τον τύμβο που στήθηκε προς τιμή των πεσόντων, ενώ στη διαδρομή μας είδαμε  το σημείο εκκίνησης του Μαραθώνιου δρόμου, του δρόμου που διήνυσε ο Φειδιππίδης προκειμένου να αναγγείλει στους Αθηναίους το αποτέλεσμα της μάχης.
Επόμενος προορισμός μας το Αττικό Πάρκο στην περιοχή των Σπάτων. Αρχικά είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα εντυπωσιακό θέαμα με τα δελφίνια που φιλοξενούνται στο χώρο του πάρκου και στη συνέχεια να δούμε από κοντά ένα πλήθος ζώων που φιλοξενούνται στο χώρο αυτό, θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, συνολικά 400 διαφορετικά είδη, τα οποία προέρχονται από όλες τις ηπείρους και όλα τα μέρη του πλανήτη. Είναι αξιοθαύμαστο πραγματικά και εκπληκτικό να έχεις την ευκαιρία να δεις όλα αυτά τα εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους ζώα συγκεντρωμένα σε ένα χώρο.
 Ξεκουραστήκαμε, δροσιστήκαμε απολαύσαμε το υπέροχο πάρκο και γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες συνεχίσαμε την εκδρομή μας. Επισκεφθήκαμε το εκπτωτικό χωριό MacArthur Glen που μας έδωσε την ευκαιρία ενός σύντομου γεύματος, χαλάρωσης και παιχνιδιού και λίγα ψώνια για τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους.
Ήταν όμως ώρα να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής προς την Αθήνα καθώς η σύντομη εκδρομή μας δε μας άφηνε πολλά περιθώρια χαλάρωσης. Επισκεφθήκαμε  το Πλανητάριο προκειμένου να παρακολουθήσουμε στη θόλο, το ημισφαιρικό θέατρο εικονικής πραγματικότητας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα μυστικά του αθέατου κόσμου». Η ταινία μας του National Geographic, μετέφερε στην οθόνη του Πλανητάριου, φαινόμενα που δεν μπορούμε να δούμε με γυμνό μάτι παρόλο ότι συμβαίνουν καθημερινά μπροστά μας.

ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ

Εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, αναχωρήσαμε για το ξενοδοχείο Stanley στην πλατεία Καραϊσκάκη, όπου θα διανυχτερεύαμε. Είχε έρθει η ώρα να ξεκουραστούμε, να χαλαρώσουμε.
Το βραδάκι μαζευτήκαμε και πάλι όλοι μαζί για  να περάσουμε ένα ευχάριστο βράδυ σε μουσικό μεζεδοπωλείο στην περιοχή του Ψυρρή. Απολαύσαμε φαγητό, μουσική και χορό δίνοντας μια ευχάριστη νότα αναψυχής στην εκδρομή μας.
Η μετακίνηση στην περιοχή του Ψυρρή έγινε με το μετρό δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να μπουν πρώτη φορά σ’ αυτό και να γνωρίσουν αυτό το γρήγορο και εξυπηρετικό μέσο μεταφοράς.

Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Μετά από ένα πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο, αναχωρήσαμε με προορισμό το Μουσείο της Ακρόπολης. Η ξεναγός μας περίμενε στην είσοδο για να ξεκινήσει η επίσκεψή μας στο πολύ σημαντικό και σύγχρονο μουσείο,  ένα από τα μεγαλύτερα και πλουσιότερα σε εκθέματα στον κόσμο. Περιλαμβάνει πλήθος εκθεμάτων που βρέθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, αγάλματα, αετώματα, είδη καθημερινής χρήσης και λατρείας. Αναμφισβήτητα όμως, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα του Μουσείου αποτελούν οι Καρυάτιδες, τοποθετημένες σε περίοπτη θέση, δίνοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα  να θαυμάσει την τελειότητα της τέχνης του 5ου π.Χ. αιώνα.
Στο ανώτατο επίπεδο του μουσείου βρίσκεται η αίθουσα με την αναπαράσταση της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Οι διαφανείς υαλοπίνακες επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή με το αρχιτεκτονικό μνημείο από το οποίο προέρχονται, ενώ η αισθητή απουσία πολλών μαρμάρων τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, πληγώνει τόσο το μνημείο όσο και τον επισκέπτη.
http://www.touristorama.com/assets/images/articles/kalitero_axiotheato_tis_europis_i_akropoli/acropoli.jpgΣυνεχίζοντας την ξενάγησή μας, ανεβήκαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το θέατρο του Διονύσου, το θέατρο Ηρώδη του Αττικού, τα Προπύλαια, το ναό της Απτέρου Νίκης, το Ερέχθειο και φυσικά το μοναδικό και επιβλητικό ναό του Παρθενώνα, τον οποίο οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν χτίσει προς τιμήν της προστάτιδας τους θεάς Αθηνάς και ο οποίος αποτελεί σύμβολο της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Ένα έργο μοναδικής τέχνης και τελειότητας που ατενίζει από ψηλά όλη τη σύγχρονη Αθήνα.
Κατεβαίνοντας περάσαμε μέσα από την αρχαία αγορά. το χώρο όπου συγκεντρώνονταν οι αρχαίοι Αθηναίοι, είδαμε τη στοά του Αττάλου και το Θησείο και φτάσαμε στο Μοναστηράκι. Εκεί δόθηκε ελεύθερος χρόνος σε όλους για μεσημεριανό φαγητό και περιπλάνηση στο πολύβουο κέντρο της Αθήνας.
http://www.autoclubrental.gr/images/parliament-building.jpg Το επόμενο ραντεβού μας ήταν στην είσοδο της Βουλής, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές συναντήσαμε τον υπεύθυνο της επίσκεψης μας στο χώρο. Αρχικά οδηγηθήκαμε σε μια αίθουσα όπου μια υπάλληλος της Βουλής μίλησε στους μαθητές τόσο για την ιστορία του κτιρίου που φιλοξενεί το Εθνικό Κοινοβούλιο όσο και για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
 Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον πρώτο όροφο και οδηγηθήκαμε στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος όπου κάθε χρόνο φιλοξενούνται οι περιοδικές εκθέσεις της Βουλής. Η φετινή έκθεση είχε θέμα την περίοδο της επταετίας με τίτλο «Το πέρασμα στη  Δημοκρατία». Υπήρχε πολύ υλικό από τον τύπο και τα περιοδικά καθώς και φωτογραφίες από σημαντικούς πολιτικούς της εποχής εκείνης που έπαιξαν ρόλο στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας. Στο χώρο αυτό υπήρχε και μια έκθεση με γκραβούρες από τα μοναστήρια του Αγίου Όρους.
Στη συνέχεια κατεβήκαμε και πάλι στο ισόγειο και επισκεφθήκαμε την αίθουσα των συνεδριάσεων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καθίσουν σε κάποια από τα έδρανα των βουλευτών, ενώ τους ενημέρωσαν για το πού κάθονται οι βουλευτές (ανάλογα με το κόμμα στο οποίο ανήκουν), τα μέλη της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Βουλής. Μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες, ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και   αναχωρήσαμε από το χώρο.
Ήταν ακριβώς η ώρα όπου μπροστά από το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη γινόταν η εντυπωσιακή διαδικασία αλλαγής της φρουράς. Οι εύζωνοι με τις παραδοσιακές στολές και τον επιβλητικό βηματισμό  που μαγνητίζει τα βλέμματα πλήθος κόσμου και φυσικά και τα δικά μας.
Για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της Αθήνας, της πρωτεύουσας του κράτους μας και με την ευκαιρία της επίσκεψής μας σ’ αυτήν, μπήκαμε σ’ ένα ανοιχτό λεωφορείο (για το οποίο είχε γίνει κράτηση) και περιηγηθήκαμε σ’ όλο το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Για μιάμιση ώρα απολαύσαμε την ξενάγηση, έχοντας την ευκαιρία να δούμε τα σημαντικά μνημεία της πόλης, τα μουσεία αλλά και γειτονιές του κέντρου καθεμιά από τις οποίες έχει τη δική της ιστορία.
Ολοκληρώνοντας την ξενάγηση, δόθηκε λίγη ώρα ελεύθερος χρόνος για μια τελευταία βόλτα στην  Αθήνα. Όμως η  ώρα είχε πλέον περάσει και η εκδρομή μας έφτανε στο τέλος της. Είχε έρθει η ώρα να επιβιβαστούμε και πάλι στο πλοίο των Μινωικών γραμμών για το ταξίδι της επιστροφής.

Κυριακή 29 Μαΐου 2016
Η άφιξή μας στο λιμάνι του Ηρακλείου σήμανε και το τέλος της εκδρομής μας.

Ευχαριστήριο

Ως Διευθύντρια του Σχολείου θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εκπαιδευτικούς του Σχολείου Καφετζάκη Μπέττυ, Αλεξάκη Αφροδίτη και Χατζή Ξανθή που συμμετείχαν στην εκδρομή και συνέβαλαν στην καλή οργάνωση και την επιτυχία της.
Να ευχαριστήσω επίσης, τους εκπαιδευτικούς αλλά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις προσπάθειες που κατέβαλαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να μειωθεί το εισιτήριο των παιδιών και να δώσουμε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά να συμμετέχουν στην εκδρομή αυτή.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους μαθητές του σχολείου μας για την άψογη συμπεριφορά τους σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής και τους γονείς που συμμετείχαν για τη συνέπειά που επέδειξαν και τη συνδρομή τους στην επιτυχή έκβαση της εκδρομής.
Ευχόμαστε σε όλους να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε πολλές παρόμοιες αποδράσεις και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην εκδρομή